Online marketing

Online marketing is een verzamelnaam voor alle verschillende marketingstrategieën. Met online marketing worden producten of diensten online gepromoot. Het doel hiervan is, de naamsbekendheid vergroten, meer klanten krijgen of het product meer onder de aandacht brengen.

 

Online marketing bedrijf

Wat doet een online marketing bedrijf?

Online Marketing is een term die staat voor alle onlinediensten die een Online Marketing bureau uitvoert om je bedrijf te promoten. Als bedrijf kun je Online Marketing in eigen beheer doen of je kiest ervoor om de Online Marketing uit te laten besteden.

Zelf ervaar ik de onlinewereld als zeer groot. De onlinemarkt blijft groeien en de concurrentie neemt toe. Ik vroeg mij af “Hoe val ik als bedrijf nog op?” Ik wil natuurlijk online vindbaar zijn en ook online vindbaar blijven. Doordat ik deze handelingen niet voortdurend kan bijhouden, heb ik een Online Marketing bedrijf ingeschakeld.

De voordelen van het uitbesteden van mijn Online Marketing is, dat ik mij meer kan focussen op de core busines, terwijl mijn naamsbekendheid toeneemt. Ik zou het uitbesteden van je Online Marketing aan iedereen aanraden.

Door het inschakelen van een Online Marketing bedrijf werd ik doorverwezen naar een SEO-specialist. In deze blog ga ik de werkwijze van een SEO-specialist verder toelichten.

SEO Specialist

Wat doet een SEO-specialist?

Google heeft de grootste invloed op de ontwikkeling rondom zoekmachine optimalisatie binnen alle landen ter wereld. Google is een speciale wereld die continu in ontwikkeling blijft. Net zoals Google zijn ook wij (de gebruikers) voortduurt aan het veranderen. We maken steeds meer gebruik van de onlineassistenten, zoals Siri of Google Assistant.

Hoe controleer je de organische resultaten van een wereld die continu veranderd? Deze taak neemt een SEO-specialist volledig op zich. Als SEO-specialist ben je een adviseur die continu op alle ontwikkelingen zit en op basis daarvan de juiste strategieën en adviezen kan geven.

Eigenschappen SEO-specialist

Als SEO-specialist ben je een commerciële en technische duizendpoot. Ook moet je diverse marketinggebieden kennen en weten waar een website voor staat en naartoe wil gaan groeien. Websites moeten voortdurend geoptimaliseerd worden, een SEO-specialist is sterk in teksten schrijven, waardoor een website optimaal kan ontwikkelen.

Natuurlijk wil je de klanten succes kunnen garanderen. Jij kan als specialist de strategie en het plan van aanpak voor iedere website maken. Als SEO-specialist kan je voorbeelden geven voor eventuele nieuwe mogelijkheden zoals, een nieuwe website bouwen i.p.v. doorgaan op de bestaande website waar weinig vernieuwingen toegepast kunnen worden.

Een SEO-specialist moet dus nieuwe bezoekers naar een aantrekkelijke website kunnen aantrekken. De specialist moet de zoektermopties in de Google zoekmachine kunnen versterken. Vervolgens moet hij een garantie kunnen geven van een goedwerkende moderne website. Als laatste belangrijke doel moet de specialist ervoor kunnen zorgen dat de website populair is en Linkbuilding kunnen toepassen.

Uitvoeren zoekwoordanalyse

 

De SEO-specialist doet onderzoek naar de meest relevante zoekopdrachten voor de website. Zo doet hij onderzoek naar de zoekwoorden waarop je gevonden wilt en kunnen worden. In dit onderzoek maakt de SEO-specialist een relevante zoekwoord analyse. Voor alle woorden bekijken we de concurrentie en de specifieke zoekopdracht.